Thursday, April 18, 2013

First blogging in 2013

Assalammualaikum semua

Hari nie 18/04/2013, saja aku nak tulis tarikh sebab aku tahu korang sendiri lupa tarikh kan. Pergilah makan semut banyak2 lagi.

Maknanya lagi 2 bulan cukup setahun aku tak update blog. Patutlah rasa ketebalan habuk dalam blog aku macam tak cuci rumah 10 tahun. Insyaallah, lepas nie aku rajin update blog eh. Aku taktahu nak cerita dari mana sebab dah lama tak update blog kan kan kan? Bajet aku busy lah kan macam businesswoman. Padahal tahap kemalasan aku dah melebihi 101% dari 100%.

Sekarang nie aku update blog sebagai seorang pekerja yang mana aku berjaya mendapatkan kerja dalam bidang aku ceburi di zaman kolej. Masa tue aku ambik Occupational Safety Health Management. Yeay! 2 bulan beb aku mengganggur meratap merenung menangis semua MENG lah sebab takdapat kerja. Syukur aku pada Allah sebab perkenankan doa aku secepat mungkin. Okehlah aku gtahu aku kerja kat mana. Aku kerja dekat Cofreth M Sdn Bhd sebagai Quality, Safety, Health and Environment Executive di Subang Jaya.


Nampak logo company aku warna hijau. Baru lah environment semua boleh bernafas bila nampak warna hijau. Aku nak cerita lebih2 pun susah lah kan sebab aku tengah kerja nie curi tulang sikit. Mengantuk weh minum coffee bergelas gelas bercawan cawan bercangkir cangkir *aku dapat perkataan cangkir dalam internet puas weh aku fikir mende apa cangkir tue. Okeh abaikan sebab takmasuk dalam document yang aku kena buat pun. Lagak macam buat research master pulak aku.



Nampak muka aku bajet penat lah sangat berminyak bagai kan? Padahal muka puas main tenet kat dalam office. Makan gaji buta aku nak buat macam mana kerja tak banyak lagi kan kan kan? Freshie lah katakan.Jangan tanya mengapa kenapa aku letak wallpaper tue eh. Eh kalian, siapa ada adek abang atuk ayah pakcik sepupu sedara sahabat kawan semua lah yang lelaki nak jadi technician hantar resume kat email aku eh atau nak hantar direct ke HR pun boleh buka lah website cofreth:

faienabubakar@yahoo.com 
http://www.cofreth.com.my/

Lupa aku nak cakap tahun 2013, hidup baru kerja baru cinta baru *bab cinta masih mencari. Kisah lama dilupakan tapi jangan disesali (sasterwan negara aku nie rupanya). Hahaha.

P/s: Eh asal nama aku Siti Nurfaezah tetiba jadi Faien? *Post lama aku dah buang konon nak lupa sejarah lama kan.

Thanks for reading.



No comments: