Monday, May 13, 2013

Banana Boat Sport Sunscreen Lotion SPF 110

Hai dan assalammualaikum

Korang dah tengok kan title aku tulis apa? Beberapa hari lepas kawan aku wechat ajak aku picnic kat Bagan Lalang.  So bila aku terfikir tempat tue adalah lautan benda yang paling aku risaukan ialah SUNBURN! Serius aku sangat merisaukan sunburn. Bertindak lebih cepat tangkas dan mudah aku menggunakan abang google yang mempunyai kepandaian dan maklumat yang bagus, kalau abang google nie manusia aku iktiraf dia tokoh kegemaran akulah. Aku mencari sunblock yang mana terbaek kononnya.

Esoknya aku pergi ke Watson di Summit, 10 minit dari rumah aku kalau jalan kaki. Aku nampak ada jenama Sunplay tak silap aku, tapi aku tak ambil sebab aku takut nie tak sesuai dengan kulit aku memandangkan adek sedara aku pernah pakai, kulit dia makin hitam. Mungkin tak sesuai untuk keluarga kami. Akhirnya 1 jam berada di Watson aku terjumpa Banana Boat Sport Sunscreen Lotion.Aku pilih SPF 110, tapi bukan lah sebab SPF aku pilih sebab yang itu untuk sport punya. Aku takut nak mencuba risau membazir sunburn semua tapi aku kuatkan hati dengan membeli. Yang SPF 110 kecik je harga pun sangat murah okeh - RM 19.90.



Untuk pengetahuan korang, ada maklumat mengatakan jangan terpengaruh dengan SPF yang tinggi tapi tengok keberkesanan dia. Dan juga mende alah nie korang boleh letak kat muka okeh. Sumpah weh, mende alah ni tak melekit, yang paling penting diiktiraf by Skin Cancer Foundation. Sebelum aku pergi aku letak menda alah nie 2 lapisan kat muka kononlah puteri lilin tak boleh kena panas *kalau tumbuk muka tak sakit dah lama aku tumbuk diri sendiri. Alhamdulillah, aku mandi di lautan muka aku tak sunburn! Make sure lepas mandi pakai balik sunscreen tueee. Takpayah lah aku memenatkan untuk memutihkan kembali muka. Blurp blurp ;D - Nak dapat maklumat terperinci klik sini.



Thanks for reading.

No comments: