Friday, April 19, 2013

Hai. Assalammualaikum

Otak jem buat menda alah nie, minute meeting amende nak tulis pun aku blurrr. Kerja punya pasal kasi hentam je lah. Hahaha. Selepas dilantik menjadi Secretary for HSE Committee Meeting nie aku kena lah jalankan tugas sebaik mungkin kan? Nak jadi pekerja baek lah katakan *Muntah boleh? Sesiapa bakal menjadi safety officer,supervisor, executive dan yang sama waktu dengannya memang korang akan mengalami punya lah. Nak tanya pengalaman aku sebagai budak baru boleh boleh whatsapp call sms live wechat bbm email facebook twitter je lah aku eh. 

Nampak tak aku pekerja terbaek dan cemerlang *Cemerlang lah sangat

Tugas tugas sampingan lah kan sebagai HSE Commitee nie, sebagai informer bertauliah aku bagitahu lah korang korang semua *Korang boleh refer buku OSHA 1994 Pages 249 ;

Nie buku OSHA, BIRU tue edisi zaman aku belajar MERAH tue edisi 2012.

1) Of course lah aku kena buat minute meeting lepas mesyuarat bagai semua nie kan lagi satu pandai korang hadap otai otai pekerja kat site nie.
2) Korang kena bantu lah sikit2 taklah sikit tapi banyak lah dalam kaedah keselamatan dan kesihatan
3) Korang kena pandai kaji tentang kerberkesanan lepas korang buat program keselamatan ni.
4) Buat kajian kat tempat korang kerja tu berkaitan kemalangan ke keracunan ke penyakit ke apa2lah  berkaitan dengan keselamatan dan kesihatan dan korang kena LAPOR pada majikan.
5) Last sekali tengok semula dasar keselamatan dan kesihatan kat kornag kerja tue. Rasa2 takpuas hati mende majikan korang bagi isu keselamatan tue terus je bagi cadangan. Takpayah diam bagai sebab hak pekerja kena ada.

Disebabkan buat minute pun mendatangkan tekanan sikit lah kan, muka habis berminyak bagai stress lah konon padahal kerja senang nak mampus. Petik jari siap bagi orang pandai buat lah kan. Jadi nak elakkan muka berminyak, kalau nampak glowing takapa juga nie nampak kusam kan jadi aku beli OIL BLOTTER brand ZA New York. Mende alah nie kau boleh dapat kat mana je korang nak Guardian ke Watson ke memang confirm ada.


Nak tahu sebab aku suka pakai nie dari yang lain kan first korang letak kat hidung korang memang terus lekat minyak. Nampak puas gila korang tak payah beriya lap dia terus serap. Lepas tu minyak pada tisu dia tu tak nampak ketara sangat jadi korang tak malu lah nak sapu depan orang kan? Waktu korang letak kat tempat berminya muka korang yang cantik molek tue kan, memang korang rasa PERRGGGHHH! Puas hati tengok mende tue serap depan mata korang.


Taraaaaaa! Korang akan nampak minyak tue bila gelap, kalau kena pancaran memang taknampak. Memang sempoi habis lah pakai depan orang sebab taknampak dan tak menggelikan. Serius aku cakap.

P/S : Jangan tanya kenapa ibu jari aku camtu sebab dari lahir aku memang camtu.

Thanks for reading.

No comments: